جستجو

با توجه به داده های بدست آمده، قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی در میان رقابت زیاد در بازارها در حال کاهش است.


قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی در ژوئن ۲۰۲۳ در حال کاهش است و باید توجه داشت که چنین روندی به ویژه در بازار کویل نورد گرم فولادی اروپا نیز مشاهده می شود. بررسی ها نشان می دهد فولادسازان در چین منتظر اقدامات بیشتر از سوی دولت هستند و شرکت های مستقر در هند باید روندهای جهانی را در نظر بگیرند.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند بازار اروپا تحت فشار پیشنهادات وارداتی است و تولید کنندگان فولاد در چین منتظر اقدامات بعدی دولت هستند.

بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپای غربی

معامله گران در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپای غربی طی ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ در محدوده ۷۰۰ تا ۷۵۰ یورو در هر تن باقی ماند که تقریباً برابر با سطح اعلام شده در هفته قبل برای این محصول است.

بررسی ها نشان می دهد در بازار ایتالیا، هزینه فولاد نورد گرم طی ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ به ۶۷۰ تا ۶۹۰ یورو در هر تن رسید که نسبت به هفته قبل با کاهش ۲.۸ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که هزینه فولاد نورد گرم در بازار ایتالیا در تاریخ ۱۳ ژوئن حدود ۶۵۵ یورو در هر تن بود.

در این میان تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) اعلام کردند در بازار کویل نورد گرم فولادی اروپا رکود وجود دارد و فعالان بازار در میان روند نزولی، موضع انتظار و مشاهده را اتخاذ کرده ‌اند. بررسی ها نشان می دهد کویل نورد گرم فولادی وارداتی و داخلی زیادی در بازار اروپا وجود دارد، بنابراین مصرف کنندگان حاضر به پرداخت قیمت بالاتر نیستند.

به نقل از برخی تاجران، وضعیت فعلی بازار کویل نورد گرم فولادی اروپا ممکن است در ماه ژوئیه بهبود یابد، زیرا در این ماه خریداران برای تحویل محموله ها در ماه سپتامبر، ذخیره محدودی از کویل نورد گرم فولادی دارند. بررسی ها نشان می دهد قیمت محصولات فولادی وارداتی به اروپا در حال تثبیت است.

بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایتالیا

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند فعالیت در بازار داخلی کویل نورد گرم فولادی ایتالیا همچنان ضعیف است. باید توجه داشت که مراکز خدمات محلی ایتالیا برخی از محموله های کویل نورد گرم فولادی وارداتی به ایتالیا را با قیمت های پایین تری رزرو کردند.

به نقل از چندین منبع خبری، هدف خریداران مستقر در ایتالیا محدود کردن خرید در اروپا به نفع محصولات آسیایی است که با قیمتی بین ۵۸۵ تا ۶۲۰ دلار در هر تن به ایتالیا عرضه می شود. این امر در مورد تامین کنندگان از کره جنوبی، ویتنام، ژاپن، هند و تایوان می باشد. بررسی ها نشان می دهد خریداران داخلی ایتالیا منتظر ادامه کاهش قیمت های داخلی و اروپایی هستند، اما برخی تولید کنندگان و فروشندگان ترجیح می دهند از فروش خودداری کنند.

آقای Andriy Tarasenko تحلیلگر ارشد مرکز GMK، اظهار کرد: کاهش قیمت کویل نورد گرم فولادی در اتحادیه اروپا به دلیل هجوم شدید واردات است. بررسی ها نشان می دهد حجم واردات محصولات فولادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ درصد بالاتر از سه ماهه اول و تنها ۸ درصد کمتر از سال گذشته بوده است. باید توجه داشت که رقم اعلام شده نسبتاً بالا می باشد، زیرا در بهار سال ۲۰۲۲ بازار سعی کرد حجم بیشتری را پس از شروع جنگ در اوکراین وارد کند. تغییر در جغرافیای واردات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ما شاهد افزایش تحویل کویل نورد گرم فولادی از کشورهای آسیایی مانند ژاپن، کره، ویتنام هستیم. این دقیقاً همان مناطقی است که صادرات فولاد از چین به آنها هدایت می شود.

به گفته تحلیلگر ارشد مرکز GMK، در تابستان جریان واردات ضعیف تر خواهد شد و جذابیت آن همراه با کاهش قیمت های اروپایی کاهش یافته است. با این حال، بازگشت به افزایش قیمت ها تنها با تغییر وضعیت در چین امکان پذیر خواهد بود.

آقای Andriy Tarasenko در ادامه افزود: همه به چین نگاه خواهند کرد تا ببینند که آیا واردات افزایش می یابد یا خیر. باید توجه داشت که برای این کار نیز پیش نیازهایی وجود دارد. اولا، این یک نتیجه گیری برای تعمیر تعدادی از واحدها است. ثانیاً اگر صادرات بالا بماند، می توان از دولت انتظار محدودیت تولید داشت. ثالثاً، در بهار، مقامات محلی بودجه قابل توجهی را برای پروژه های زیرساختی جذب کردند که با تأخیر به وجود آمده تأثیر خود را خواهد گذاشت.

بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در هند

معامله گران روز گذشته گزارش دادند کویل نورد گرم فولادی هند در هفته ۲ تا ۹ ژوئن به ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول در هند با کاهش ۳.۳ درصدی نسبت به هفته قبل همراه بود.

به نقل از چندین منبع خبری، بلاتکلیفی بازارهای اروپا و چین و همچنین کاهش تقاضای داخلی برای کویل‌ نورد گرم فولادی بر تولید کنندگان مستقر در هند تأثیر گذاشته است. باید توجه داشت که صادرکنندگان هندی یا باید قیمت ها را مطابق با جو جهانی تنظیم کنند یا به تعطیلی موقت بروند.

در این میان تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) اعلام کردند قیمت داخلی ورق نورد گرم در کشور هند تحت فشار واردات ارزان قیمتی است که افزایش حجم آن از اواخر آوریل آغاز شد. بر اساس گزارش SteelMint، میزان صادرات محموله‌ های کویل نورد گرم فولادی در ماه می از هند به خارج از کشور ۱۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

به نقل از برخی تاجران، در حال حاضر، کارخانه های هندی پس از افزایش قیمت ها در ماه های ژانویه تا آوریل، کاهش قیمت در ماه ژوئن را انتخاب کرده اند.

به گفته کالانیش، مشکل دیگر تولید کنندگان هندی، ممکن است زمان تحویل محموله های کویل نورد گرم فولادی باشد. بررسی ها نشان می دهد دیگر کارخانه ‌های منطقه آزاد تجاری آسیا اواخر ژوئیه تا آگوست را هدف قرار می ‌دهند، در حالی که کارخانه ‌های هندی هنوز محموله های اواخر ژوئن و جولای را عرضه می ‌کنند. بنابراین ممکن است هند سهم زیادی از بازار را برای تحویل در ماه آگوست از دست بدهند.

بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در چین

معامله گران در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند اعضای بازار چین انتظار دارند اقدامات دولت باعث تحریک اقتصاد شود، با این حال تحلیلگران انتظار دارند که این اقدامات تنها در سه ماهه سوم ارائه شود. علاوه بر این، پیش ‌بینی می ‌شود که تولید فولاد چین در نیمه دوم سال با فشار بیشتری مواجه شود، زیرا برنامه ‌هایی برای کاهش تولید از سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

به نقل از برخی تاجران، بخش املاک و مستغلات هنوز یک مشکل برای چین به شمار می رود. پیش بینی می شود قیمت کویل نورد گرم فولادی چین در کوتاه مدت در بازه ی محدودی حرکت کند. بررسی ها نشان می دهد قیمت کویل نورد گرم فولادی چین از ۹ ژوئن به ۵۶۵ تا 575 دلار در هر تن فوب رسید.

بر اساس گزارش SMM، حجم صادرات کویل نورد گرم فولادی چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۵۹۶ هزار تن خواهد بود. این در حالی است که مقدار پیش بینی شده برای صادرات کویل نورد گرم فولادی چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۶.۴۴ درصد کمتر از میزان صادرات واقعی در ماه می خواهد بود.

آقای Andriy Tarasenko تحلیلگر ارشد مرکز GMK، گفت: ارزیابی ناکافی تقاضا در چین پس از باز شدن این کشور از قرنطینه کووید ۱۹ منجر به افزایش رقابت داخلی شده است.

آقای Andriy Tarasenko، در ادامه تصریح کرد: قیمت های داخلی کویل نورد گرم فولادی چین در ماه مارس در حال کاهش بود، در حالی که در اروپا کمبود عرضه و افزایش قیمت ها وجود داشت. باید توجه داشت که مازاد تولید در این کشور عمدتاً به کشورهای همسایه آسیایی صادر می شد. در نتیجه این امر باعث کاهش قیمت ها در بازارهای آنها و جریان صادرات به اروپا شد.

بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده آمریکا

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند در ایالات متحده آمریکا طی هفته گذشته، قیمت کویل نورد گرم فولادی بازار اسپات در محدوده ۹۴۰ تا ۹۸۰ دلار در هر تن باقی ماند. بررسی ها نشان می دهد تعیین وضعیت دقیق بازار کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده آمریکا دشوار است، اما توزیع کنندگان مایل به مذاکره در مورد قیمت هستند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند در این هفته، US Steel قیمت فولاد تخت در ایالات متحده آمریکا را ۵۰ دلار در هر تن افزایش داد. باید توجه داشت که افزایش قبلی برای قیمت این محصول در اواسط مارس ۲۰۲۳ بدون حداقل قیمت تعیین شده بوده است. با این حال، بازار انتظار دارد اقدامات مشابهی از سوی تولیدکنندگان برای تنظیم قیمت ها انجام شود.

در این میان تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) اعلام کردند تقویت عرضه داخلی ایالات متحده توسط واردات رقابتی آسیا پشتیبانی می شود. بر اساس پیش ‌بینی تحلیلگران S&P Global، قیمت فولاد آسیا در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت و به کارخانه‌ ها اجازه می ‌دهد عرضه خود به ایالات متحده را کاهش دهند. در عین حال باید توجه داشت که میزان تقاضا در فصل تابستان کاهش می یابد و همچنین تحت تأثیر افزایش نرخ بهره قرار می گیرد.

اتحادیه اروپا به تعرفه های ضد دامپینگ و عوارض گمرک واردات کویل نورد گرم فولادی از چین ادامه داده و حداقل تا ۵ سال دیگر اعمال خواهند شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.