جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، سرعت رشد در بازارهای قراضه فولادی جهانی به دلیل توقف فعالیت در بازار و کاهش تقاضا، افت کرده است.


قیمت جهانی قراضه فولادی در هفته منتهی به روز سه شنبه (۱۳ ژوئن) به افزایش خود ادامه داد. این در حالی است که سرعت رشد قیمت جهانی قراضه فولادی در هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت و چشم انداز بازار تضعیف شد.
فعالان بازار در روز سه شنبه اعلام کردند روند قیمت در بازار قراضه فولادی چین در هفته گذشته استثنا بود، زیرا در میان بهبود وضعیت بازار فولاد به روند بهبود خود ادامه می دهد.
به نقل از چندین منبع خبری، فعالیت مثبت فقط در بازار قراضه فولادی چین همچنان با سرعت به رشد خود ادامه می دهد، در حالی که بازارهای قراضه فولادی ترکیه و آمریکا با عوامل منفی مقابله می کنند.

بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار ترکیه

بررسی ها نشان می دهد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1/2 در ترکیه برای هفته ۵ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳ در محدوده ۳۸۷ تا ۳۹۰ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در ترکیه در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) در مقایسه با هفته قبل حدود ۰.۵ درصد یا ۲ دلار در هر تن افزایش یافت. همچنین باید توجه داشت که قیمت مواد اولیه در ترکیه برای سومین هفته متوالی افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در ترکیه در هفته گذشته کاهش نرخ رشد قابل توجهی داشته است که نشان دهنده توقف فعالیت در بازار است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اعلام کردند قراضه فولادی در بازار ترکیه در هفته گذشته تقریباً افزایش قیمت را متوقف کرد، زیرا عرضه مواد اولیه به میزان قابل توجهی افزایش یافت، در حالی که کارخانه های فولادسازی خرید را کاهش دادند.
به نقل از برخی تاجران، در عین حال قیمت قراضه فولادی در ترکیه همچنان با کاهش سریع ارزش لیر حمایت می شود. این در حالی است که کاهش ارزش لیر کارخانه ها را مجبور می کند با احتیاط معامله کنند و حجم زیادی از مواد خام را خریداری نکنند.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) گزارش دادند در حال حاضر، خریداران مستقر در ترکیه قراضه فولادی را از تامین کنندگان ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دریای بالتیک خریداری می کنند. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد قراضه هایی در بازار داخلی ترکیه وجود دارد که از محل های آوار باقی مانده پس از زلزله جمع آوری شده اند. باید توجه داشت این گونه محموله ها عمدتاً به کارخانه های فرآوری فولاد در جنوب کشور ترکیه ارسال می شوند و برای مخلوط شدن با گریدهای معمولی مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند.
به نقل از برخی تاجران، در این میان عرضه کافی برای قراضه فولادی و کاهش فروش میلگرد فولادی در بازار داخلی ترکیه، علاقه کارخانه های ترکیه به خرید مواد اولیه را کاهش داده است. باید توجه داشت از آنجایی که دسترسی به اعتبار همچنان مشکل ساز است و لیر به کاهش خود ادامه می دهد، فعالیت در بازار فولاد ترکیه کاهش می یابد و در کوتاه مدت بر قیمت قراضه فولادی تاثیر می گذارد.

بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۳ ژوئن) اعلام کردند در بازار ایالات متحده آمریکا برای هفته ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳، قیمت قراضه فولادی در محدوده ۳۶۳ تا ۳۷۱ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته حدود ۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، در عین حال قیمت پیش بینی شده برای قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا در تاریخ 16 ژوئن در محدوده ۳۶۵ تا ۳۶۸ دلار در هر تن می باشد.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) گزارش دادند در هفته گذشته، قیمت‌ قراضه فولادی ایالات متحده با افزایش قیمت ‌ها در ترکیه حمایت شد، اما شروع معاملات داخلی در ۷ ژوئن احتمالاً قیمت‌ ها را به دلیل کاهش قیمت فولاد و مازاد عرضه بر تقاضا کاهش می ‌دهد. باید توجه داشت که چنین انتظاراتی قبلاً توسط فعالان بازار پیش بینی شده بود.
به نقل از برخی تاجران، پیشنهادات اولیه از طرف خریداران مستقر در کارخانه های فولادی ایالات متحده، حدود ۴۰ تا ۶۰ دلار در هر تن نسبت به قیمت های ماه می برای قراضه فولادی خرد شده و درجه یک متفاوت بود. بررسی ها نشان می دهد پیشنهادهای شنیده شده برای سطح قیمت مواد خام ایالات متحده در ماه ژوئن در مقایسه با قراردادهای ماه می، با کاهش ۳۰ تا ۴۵ دلار در هر تن همراه بوده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اعلام کردند خریداران مستقر در تایوان به دلیل کاهش قیمت فولاد و کاهش قیمت قراضه فولادی داخلی، علاقه چندانی به عرضه قراضه فولادی ایالات متحده نشان نداده اند.

بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار چین

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۳ ژوئن) اعلام کردند قیمت قراضه فولادی چین در هفته گذشته در محدوده ۳۹۲.۹۲ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در چین در هفته گذشته حدود ۱.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد پویایی مثبت توسط بازار فولاد حمایت می شود.
به نقل از برخی تاجران، در هفته ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳، سطح استفاده از ظرفیت کارخانه ‌های فعال در کوره‌ های قوس الکتریکی در مقایسه با یک هفته قبل حدود ۳p.p افزایش یافته و به ۴۸ درصد رسیده است.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) گزارش دادند میانگین روزانه تحویل قراضه فولادی به کلیه واحدهای فولادی کشور چین در هفته گذشته با ۲۹.۹ درصد افزایش به ۵۱۰.۷ هزار تن و میانگین مصرف روزانه ۱.۹ درصد به ۴۵۶.۱ هزار تن افزایش یافت.
ه نقل از چندین منبع خبری، تقاضا برای قراضه فولادی در میان فولادسازان چینی در هفته گذشته به دلیل افزایش سودآوری کارخانه ها به طور قابل توجهی افزایش یافت. در عین حال باید توجه داشت که افزایش قیمت ها منجر به احیای سریع عرضه مواد اولیه به بازار شد، هرچند یک هفته پیش عرضه جوابگوی تقاضا نبود. بررسی ها نشان می دهد با توجه به عرضه کم فصلی قراضه فولادی در تابستان، قیمت ها در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار اوکراین

اوکراین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ صادرات قراضه فولادی را به ۷۷.۵ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی از اوکراین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۳.۱ برابر نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اعلام کردند میزان تولید قراضه فولادی در اوکراین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۴۴۴.۳ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید قراضه فولادی در مدت ذکر شده با کاهش ۳۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.
به نقل از برخی تاجران، بررسی ها نشان می دهد عرضه قراضه فولادی به کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۳۴۵.۷ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان عرضه قراضه فولادی به کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین در زمان ذکر شده حدود ۴۴.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.