جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی آهن خام در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، تولید جهانی آهن خام به ۷۱۵.۷۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد در ماه ژوئن ۲۰۲۳، تولید جهانی آهن خام به ۱۲۰.۶۵ میلیون تن رسید که ۰.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل و ۲.۷ درصد کمتر از ماه می بوده است.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۳ آگوست) اعلام کردند تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۵۸.۷۸ میلیون تن و به روش DRI حدود ۵۶.۹۵ میلیون تن بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، بزرگترین کشورهای تولید کننده آهن خام در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ شامل موارد زیر است:

بررسی ها نشان می دهد کشور چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۴۵۱.۵۶ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل با افزایش ۲.۷ درصدی همراه بوده است.
به نقل از برخی منابع خبری، کشور هند در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶۶.۲ میلیون تن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل افزایش ۹.۲ درصدی را تجربه کرده است.
باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام توسط ژاپن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۵۹ میلیون تن اعلام شد که نسبت به ۶ ماه نخست ۲۰۲۲ حدود ۴.۴ درصد افت داشته است.
در این میان معامله گران گزارش دادند اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، حدود ۲.۸۴ میلیون تن آهن خام تولید کرد که ۳۷.۵ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ماه ژوئن، حدود۴۸۶۰۰۰ تن آهن خام توسط کارخانه های فولادی اوکراین ذوب شد. این در حالی است که میزان ذوب آهن خام در اوکراین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۹.۴درصد نسبت به ماه قبل افت داشته و ۴۰.۹ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ افزایش یافت.

تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳۹ میلیارد تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۳ درصد کاهش همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد حدود ۱.۲۸ میلیارد تن آهن خام به روش کوره بلند و ۱۱۰.۵۲ میلیون تن به روش DRI در اوکراین تولید شد.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند سه کشور برتر تولید آهن خام در سال ۲۰۲۲ شامل چین، هند و ژاپن بوده اند. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید آهن خام در سال ۲۰۲۲ در چین حدود ۸۶۳.۸۳ میلیون تن (-۰.۸٪ سالانه)، در هند حدود ۱۲۱.۹ میلیون تن (+ ۴.۴٪ سالانه) و در ژاپن حدود ۶۴.۱ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان تغییرات تولید آهن خام در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل در چین حدود ۰.۸ درصد کاهش، در هند حدود ۴.۴ درصد افزایش و در ژاپن حدود ۸.۸ درصد کاهش بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، اوکراین در سال ۲۰۲۲ با شاخص ۶.۳۹ میلیون تن در رتبه پانزدهم رتبه بندی تولید کنندگان آهن خام در جهان قرار گرفت. باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام در اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۹.۸ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۰.۷ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۱۰.۸ درصد کاهش همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد سه رتبه اول جهان در تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ شامل چین، هند و ژاپن بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، در سال ۲۰۲۲ میزان تولید فولاد در چین حدود ۱.۰۱۳ میلیارد تن بوده که نسبت به سال قبل افت ۲.۱ درصدی را تجربه کرده است. همچنین هند نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۴.۷ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال قبل با افزایش ۵.۵ درصدی همراه بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید فولاد در کشور ژاپن هم در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۹.۲ میلیون تن گزارش شده است که نسبت به سال قبل حدود ۷.۴ درصد افت داشته است.

شایان ذکر است که اوکراین با تولید ۶.۳ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۲ در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفته است. این در حالی است که میزان تولید فولاد توسط اوکراین در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۷۰.۷ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.