جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی در چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۴.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.


چین میزان تولید محصولات فولادی در ماه آگوست ۲۰۲۳ به ۸۶.۴۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ماه آگوست ۲۰۲۳ در چین حدود ۴.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. باید توجه داشت که این رقم با سرعتی سریعتر از آنچه بازار انتظار داشت کاهش یافت، زیرا برخی از شرکت های فولادی مستقر در چین تولید خود را در میان کاهش حاشیه سود کارخانه ها کاهش دادند.

فعالان بازار اعلام کردند در مقایسه با آگوست ۲۰۲۲، تولید محصولات فولادی در چین ۳.۲ درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در آگوست ۲۰۲۳ در چین ۲.۷۹ میلیون تن بود. این در حالی است که میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲.۹۳ میلیون تن و در آگوست ۲۰۲۲ حدود۲.۷۱ میلیون تن گزارش شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، داده های Mysteel نشان داد تنها نیمی از کارخانه های فولادی چین در پایان ماه آگوست سودآور بودند.

در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، چین ۷۱۲.۹۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ در چین حدود ۲.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

به نقل از برخی تاجران، دولت چین هنوز قصد خود را برای محدود کردن تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ تحت سیاست محدود کردن میزان انتشار کربن که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، تأیید نکرده است.

همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند عدم وجود هیچ دستورالعملی که از ماه سپتامبر به طور عمومی اعلام شده بود، این تردید را ایجاد می ‌کند که دولت تولید امسال را محدود نخواهد کرد، اگرچه غول فولاد دولتی بائوستیل اخیراً اعلام کرد که محدودیت ‌ها تمدید خواهد شد.

به نقل از چندین منبع خبری، در ماه سپتامبر، تولید محصولات فولادی در جمهوری خلق چین در سطح ۸۹ میلیون تن پیش‌ بینی می‌ شود، زیرا احتمال کاهش تولید در مقیاس بزرگ در میان فولادسازان در طول ماه کم می باشد.

چین در سال ۲۰۲۲ تولید محصولات فولادی را به ۱.۰۱ میلیارد تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. باید توجه داشت که تولید محصولات فولادی در کشور به دلیل رکود اقتصاد و رکود در بازار املاک و مستغلات کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.