جستجو

میزان انتشار کربن در صنعت فولاد چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۶.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.


انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در روز جمعه (۲۷ اکتبر) اعلام کردند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، میزان کل انتشار کربن در صنعت فولاد چین ۶.۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میزان انتشار دی اکسید گوگرد هنگام تولید هر تن فولاد در چین حدود ۰.۲۱ کیلوگرم در هر تن گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۱.۷ درصد افت داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میزان انتشار دود و گرد و غبار هنگام تولید هر تن فولاد در چین حدود ۰.۲۵ کیلوگرم در هر تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱.۶ درصد کاهش یافته است.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۷ اکتبر) گزارش دادند میزان انتشار اکسید نیتروژن هنگام تولید هر تن فولاد در چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۰.۴۲ کیلوگرم در هر تن گزارش شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۲.۸ درصدی همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میزان انتشار دی اکسید گوگرد و ذرات جامد از تولید هر تن فولاد در چین به ترتیب ۱۴.۹۲ درصد و ۱۴.۸۸ درصد نسبت به ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند حجم کل آب مصرفی توسط شرکت های فولادی چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ به ۷۱.۱۹ میلیارد متر مکعب رسیده است. این در حالی است که حجم کل آب مصرفی توسط شرکت های فولادی در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، به طور خاص، میزان مصرف آب استفاده نشده در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ توسط شرکت های فولادی چین به ۳۲.۶ میلیون متر مکعب رسیده است که حدود ۳.۲ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

همچنین بررسی ها نشان می دهد استفاده مجدد از آب استفاده شده در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ توسط شرکت های فولادی چین به حدود ۲.۰۵ میلیارد متر مکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲.۴ درصد رشد داشته است. باید توجه داشت که سطح استفاده مجدد از آب توسط شرکت های فولادی چین در مدت ذکر شده ۹۸.۲ درصد بود که ۰.۱ واحد بالاتر از سال قبل بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند میزان تولید سرباره فولاد توسط فولادسازان چینی در ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۲۳ به ۶۶.۴۲ میلیون تن رسید که ۰.۰۶ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید سرباره فولاد در کوره بلند در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۱۷۳.۲ میلیون تن رسیده است که ۱.۸۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان استفاده از سرباره فولادسازی در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۹۸.۴۴ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۰.۵۵ درصد افزایش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان استفاده از سرباره کوره بلند در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ در چین حدود ۹۹.۵ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با رشد ۰.۳۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۷ اکتبر) گزارش دادند میزان تولید گاز کوره بلند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود 730.2 میلیارد متر مکعب بوده است که ۰.۲۵ درصد بیشتر از سال قبل اعلام شده است. باید توجه داشت که میزان تولید گاز توسط مبدل ها در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ در چین حدود ۶۳.۲ میلیارد متر مکعب گزارش شد که نسبت به سال قبل با افزایش ۱.۵۳ درصدی همراه بوده است. همچنین میزان تولید گاز حاصل از کک نیز در مدت ذکر شده ۴۴.۴ میلیارد متر مکعب بوده که ۲.۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به نقل از برخی تاجران، ضریب استفاده از گاز کوره بلند در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۹۸.۶ درصد بوده است که حدود ۰.۳۵ واحد بیشتر از شاخص ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ می باشد. بررسی ها نشان می دهد میزان ضریب استفاده از گاز تولید شده توسط مبدل در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۹۸.۶۰ درصد بوده است که با افزایش ۰.۱۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. همچنین میزان استفاده از گاز حاصل از کک در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۹۸.۵ درصد بوده است که با کاهش ۰.۲۴ واحدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

چین در سپتامبر ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۸۲.۱۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را ۵ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد. بررسی ها نشان می دهد این رقم با سرعتی سریعتر از آنچه بازار انتظار داشت کاهش یافت، زیرا برخی از شرکت های فولادی تولید خود را در میان کاهش حاشیه سود کاهش دادند.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۷۹۵.۰۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را ۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.