جستجو

فناوری باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی به سرعت در حال پیشرفت است و مسیری که می رود پیامدهایی برای صنعت معدن خواهد داشت. در این بین تحلیلگران نظرات مختلفی در مورد آنچه در آینده ممکن است در انتظار این محرک اصلی تقاضای فلزات باشد دارند.

از جمله فاکتور های اثر گذار نوسانات شدید بازار لیتیوم است که همچنان ادامه دارد. این امر به ویژه به این دلیل است که ذخایر لیتیوم در سطح زمین وجود ندارد و جایگزینی آن امکان پذیر نیست. عرضه لیتیوم به سرعت از حدود 22 معدن لیتیوم شش سال قبل به 60 معدن در حال حاضر افزایش یافته و تقریباً 200 معدن تا پایان دهه جاری پیش بینی می شود.

در این بازار جا برای رونق چندین ماده شیمیایی باتری وجود دارد. این احتمال وجود دارد که بازاری متمایز با گزینه های مختلف داشته باشیم. از طرفی با وجود اینکه تکنولوژی در حال پیشرفت است بازار باتری نگران جایگزینی نیکل نیست چرا که نیکل فلزی است که دارای بالاترین چگالی انرژی است و دست اندرکاران این صنعت همیشه در تلاش هستند تا راه‌هایی بیابند تا نیکل بیشتری را در تولید باتری به کار ببندند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.