جستجو

با توجه به روند بازار فولاد و اطلاعات بدست آمده، پیش بینی می شود که میزان عرضه جهانی سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ با رشد همراه باشد.


وب سایت خبری SteelRadar اعلام کرد انتظار می رود عرضه جهانی سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ رشد کند، اما کارشناسان در مورد چشم انداز آینده با توجه به چالش های احتمالی محتاط هستند. بررسی ها نشان می دهد محرک های بازار سرمایه گذاری در پروژه های جدید و بهبود عملیات معدن خواهد بود.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۴ نوامبر) اعلام کردند انتظار می رود عرضه سنگ آهن در سال آینده به دلیل سرمایه گذاری در پروژه های جدید و تلاش برای بهبود عملیات معدنی افزایش یابد. باید توجه داشت که شرکت های معدنی فعالانه در حال کار برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد جهانی برای سنگ آهن هستند که با توسعه صنعت فولاد چین و توسعه زیرساخت های جهانی پشتیبانی می شود.

Lei Pingxi مهندس ارشد انجمن شرکت های فولاد و معدن چین اظهار کرد: انتظار می رود این صنعت سالانه حدود ۲ درصد رشد کند که منجر به افزایش حدود ۴۵ میلیون تنی عرضه سنگ آهن در سال آینده خواهد شد.

به نقل از برخی تاجران، با وجود انتظارات مثبت، کارشناسان صنعت در پیش ‌بینی ‌های خود محتاط هستند، زیرا چالش ‌های خاصی وجود دارد که ممکن است این بخش را از تحقق پتانسیل خود باز دارد. باید توجه داشت که مقررات زیست محیطی و محدودیت های لجستیکی خطراتی را برای برنامه های توسعه صنعت ایجاد می کند.

در این میان معامله گران اعلام کردند انتظار می رود چین، بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان، به افزایش تقاضا برای این ماده خام ادامه دهد. در نتیجه طبق بررسی های انجام شده، پیش‌ بینی می ‌شود تولید محصولات فولادی در کشور در سال‌ های آتی شتاب خود را حفظ کند.

به نقل از چندین منبع خبری، تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین وضعیت صنعت فولاد برای ثبات بازار سنگ معدن بسیار مهم خواهد بود.

شرکت Baosteel که بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی در چین است عنوان داشت که قیمت سنگ آهن از پایه های اساسی وضعیت بین عرضه و تقاضا خارج شده است. باید توجه داشت که این شرکت معتقد است که قیمت این مواد اولیه باید به محدوده معقول تری بازگردد.

همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند شرکت فولادی Baosteel از دولت، انجمن صنعت و شرکت ‌های مرتبط خواست تا برای کاهش سوداگری در بازار سنگ آهن با یکدیگر همکاری کنند. بررسی ها نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان تا ظهر روز ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۹۷۸.۵ یوان در هر تن افزایش یافت. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده معادل ۱۳۷ دلار در هر تن می باشد.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.