جستجو

گروه معدنی ریوتینتو، بزرگترین صادرکننده سنگ آهن جهان، شاهد افزایش تاثیرات بسته های محرک اقتصادی در چین است که می تواند اقتصاد چین و در نتیجه بازار سنگ آهن را به سمت بهبود تدریجی در سال جاری سوق دهد.

در حالی که نشانه هایی از بهبود در اقتصاد چین نمایان شده این بهبود در سال 2024 تا نیمه دوم سال چشمگیر تر خواهد شد ولی بخش املاک و مستغلات آن همچنان ضعیف باقی می ماند.

در این بین در حالی که قیمت سنگ‌آهن سال 2023 را با حدود 20 درصد رشد به پایان برد، اما امسال تاکنون در بحبوحه نگرانی‌های مداوم در مورد تقاضای ضعیف چین و همچنین مشکل بخش املاک این کشور، حدود 8 درصد کاهش یافته است. بهبود ناامیدکننده پس از همه گیری کرونا در چین که بزرگترین کشور مصرف کننده فلزات است، فشار نزولی بر تقاضای فولاد و قیمت سنگ آهن وارد کرده است.

تولید سنگ آهن ریو تینتو در سه ماه منتهی به 31 دسامبر 2 درصد کاهش یافت و به 87.5 میلیون تن رسید. برای کل سال 2023 نیز 331.5 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد که 2 درصد بیشتر از سال قبل بود.

ریو برای حفظ سطح فعلی تولید خود نیاز به سرمایه گذاری دارد، به خصوص که انتظار دارد شهرنشینی در هند و بخش هایی از آسیا باعث رشد بیشتر شود. اگرچه این شرکت پیش‌بینی می‌کند چین به زودی به اوج مصرف خود خواهد رسید و تقاضای جهانی سنگ آهن تا سال 2050 تقریباً یک چهارم افزایش خواهد یافت.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.