جستجو

برخلاف اکثر استخراج‌کنندگان لیتیوم، دومین تولیدکننده بزرگ جهان، Sociedad Química y Minera (SQM) شیلی، علی‌رغم مازاد عرضه در بازار که قیمت‌های لیتیوم را در سال گذشته کاهش داده است، در حال افزایش ظرفیت خود است.

SQM که در این هفته درآمد بسیار کمتری را برای سه ماهه چهارم و سال 2023 گزارش کرد، در نظر دارد تا سال 2025 با سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری پروژه های ظرفیت لیتیوم در شیلی را توسعه دهد زیرا بر روی ادامه تقاضای لیتیوم و افزایش مجدد قیمت ها در اواخر این دهه شرط بندی می کند.
به دنبال نتایج سالانه و اعلام برنامه‌های توسعه، سهام SQM در فهرست ایالات متحده در روز پنج‌شنبه جهش 9 درصدی را تجربه کرد تا بزرگترین افزایش روزانه در نزدیک به دو سال گذشته باشد.

برخلاف رقبای خود، از جمله Albemarle، SQM به جای کاهش، تولید و افزایش ظرفیت را در دستور کار قرار داده است.
کارلوس دیاز، معاون اجرایی لیتیوم در SQM، در تماس با بلومبرگ گفت که استراتژی شرکت این بوده است که با ظرفیت کامل تولید کند تا همیشه آماده عرضه محصول بیشتر به بازار در صورت نیاز باشد.

گونزالو آگویر، رئیس اطلاعات بازار لیتیوم در SQM، در این تماس گفت که این شرکت انتظار دارد تقاضای جهانی لیتیوم در ده سال آینده نسبت به سال ۲۰۲۳ چهار برابر شود.

مدیران و تحلیلگران می گویند که به تعویق انداختن تحولات عرضه جدید در بحبوحه قیمت های پایین، زمینه را برای کاهش عرضه لیتیوم بعدی در اواخر این دهه فراهم می کند.

علیرغم تیرگی فعلی بازار لیتیوم و مشکلات مالی که برای استخراج کنندگان برتر به همراه دارد، مدیران صنعت به چشم انداز بلندمدت اطمینان دارند و انتظار دارند قیمت های پایین فعلی و کمبود سرمایه گذاری باعث ایجاد بحران بزرگ بعدی در عرضه لیتیوم شود.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.