جستجو

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گلگهر سهامی عام برای سال منتهی به ۳۰اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر؛ این مجمع با حضور ۸۰درصدی سهامداران برگزار شد. امیرحسین نادری ریاست مجمع، آقایان مرتضی شبانی، محمدحسن صبوری به عنوان ناظران مجمع و دکتر زیدآبادی دبیر مجمع بودند.

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این مجمع اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۱۵.۳ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۲ میلیون گندله و ۴ میلیون آهن آسفنجی تولید کرده است.در واقع سال ۹۹ این شرکت سهم تولید ۴۲درصدی کنسانتره و ۲۷ درصدی گندله را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل گل‌گهرافزود: در ۳ ماهه اول امسال، تولید گل‌گهر۱۴درصد و فروش آن ۲۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین گل‌گهر در سال ۹۹ بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان درآمد اصلی و دارایی شرکت ۶۳ درصد و سود ناخالص تلفیقی نیز رشد ۱۹۲ درصدی داشته است.

ایمان عتیقی اظهار کرد: شرکت گل‌گهر در بحث مزیت منطقه‌ای جزو محدود شرکت‌هایی است که زنجیره فولاد را به صورت کامل در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: کگل در سال ۹۹ جزو شرکت‌هایی بود که بیشترین تولید کنسانتره و گندله را به خود اختصاص داد.

به گفته وی، شرکت‌های زیادی در چند سال اخیردر مجموعه گل‌گهر ایجاد شدند که در ۳ بخش تولید، زیرساخت و پشتیبانی تولید هستند.

مدیرعامل گل‌گهر ادامه داد: همچنین ایجاد ۲ نیروگاه در مجموعه گهر انرژی دیده شده، تامین آب خلیج فارس و شرکت توسعه عمران منطقه شرکت نیز در برنامه های گلگهر تعریف شده است.

به گفته وی، گل‌گهر پنجمین شرکت در بورس است و برای بازدهی کگل برنامه های خوبی داریم که یکی از آنها در ۴۰ روز آینده انجام می شود و گهر ترابر و جهان فولاد را به بورس وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز معدن شماره ۳ جنوبی از ایمیدرو گرفته شده است. تکمیل زنجیره فولاد و تامین سنگ، بهینه سازی و تنوع تولید محصولات غیر فولادی در برنامه های ما قرار دارد.

عتیقی گفت: درآمدهای عملیاتی گل‌گهر در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۲۵درصد و سود ناخالص ۱۱۴ درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی این شرکت رشد ۱۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گفته وی، در نهایت میزان سود خالص به مقدار ۱۴۱.۶۰۳.۲۸۲ میلیون ریال شده است که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۱۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل گل‌گهر افزود: در بخش فروش نیز شرکت گلگهر رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ داشته است. به این شکل که ۲ درصد در فروش گندله و ۳۶ درصد در کنسانتره رشد فروش به ثبت رسیده است.

امیر حسین نادری رییس مجمع نیز گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در شرایط سخت تحریم یکی از دوره‌های طلایی خود را گذرانده و این شرکت کارنامه مثبتی در مجموعه و زیرمجموعه‌های خود داشته است. چراکه شرایط سختی در کشور داریم‌ و در کل مجموعه‌های گلگهر این افتخار را آفریدند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.