جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت‌ قراضه فولادی در اکثر کشورهای جهان از جمله ترکیه، چین و ایالات متحده امریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

بررسی قیمت قراضه فولادی در ترکیه در سال ۲۰۲۳

شاخص قیمت کالانیش در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) نشان داد قیمت قراضه فولادی HMS 1/2 در بازار ترکیه طی ۳۰ ژانویه تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ در محدوده ۴۲۵ تا ۴۲۸ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در این کشور در هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ فوریه) حدود ۸ دلار در تن یا ۱.۹ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. بنابراین بررسی ها نشان می دهد قیمت‌ قراضه فولادی در بازار ترکیه برای دومین هفته متوالی در حال افزایش است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند تامین کنندگان قراضه فولادی فروش این محصول را متوقف کرده اند و انتظار قیمت های بهتری دارند.
به نقل از برخی منابع خبری، قیمت قراضه فولادی در ترکیه همچنان در حال افزایش است زیرا تقاضا بر عرضه غالب می باشد. فولادسازان محلی مواد خام را از تامین کنندگان اتحادیه اروپا، کشورهای بالتیک، ایالات متحده آمریکا و کانادا خریداری می کنند.
بررسی ها نشان می دهد کارخانه های مستقر در ترکیه مجبور به پذیرش پیشنهادات قیمت از سوی تامین کنندگان هستند زیرا عرضه محدود می باشد. باید توجه داشت که جمع آوری قراضه فولادی به نوبه خود، افزایش بیشتر قیمت ها را مورد هدف قرار داده است.
تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند با ارزیابی چشم انداز بازار و نرخ ضعیف جمع آوری قراضه فولادی، تامین کنندگان اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند قراضه فولادی را به ترکیه با قیمت های کمتر از ۴۲۵ دلار در هر تن نفروشند. بررسی ها نشان می دهد تامین کنندگان آمریکایی در حالی که منتظر حراج های فوریه ایالات متحده هستند، وقت خود را صرف فروش به فولادسازان ترکیه می کنند. در نتیجه پیش بینی می شود که پس از آن هزینه قراضه فولادی در ایالات متحده به طور متوسط ۳۰ دلار در هر تن افزایش یابد.
فولادسازان مستقر در ترکیه اعلام کردند، تامین کنندگان زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت مواد خام به ۴۳۰ دلار در هر تن و بیشتر افزایش یابد. اما باید توجه داشت که اکنون پیشنهادهای شنیده شده برای قیمت قراضه فولادی به صورت مصنوعی محدود شده است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند اخیراً قیمت قراضه فولادی توسط بازار ثابت در ترکیه حمایت شده است، اما بهبود تقاضای داخلی میلگرد فولادی در هفته گذشته تأثیر مثبتی داشته است. بررسی ها نشان می دهد اگرچه تقاضای صادرات برای قراضه فولادی ترکیه در هفته گذشته ضعیف بوده، اما فروش داخلی سریعتر شده است.
معامله گران در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند قیمت قراضه فولادی در ترکیه احتمالاً در کوتاه مدت ثابت می ماند زیرا این کشور تحت تأثیر زلزله شدید در ۶ فوریه ۲۰۲۳ قرار گرفت که باعث مرگ و میر و تخریب گسترده خانه ها، زیرساخت ها و غیره شده است. از آنجایی که این حادثه اخیراً رخ داده است، غیرممکن است بتوان تاثیر آن بر صنعت فولاد کشور را به وضوح ارزیابی کرد، اما بازار فولاد و مواد اولیه در آینده نزدیک فعالیت خود را از دست خواهند داد.
به نقل از برخی تاجران، قیمت ‌های قراضه فولادی در بلندمدت، در ترکیه افزایش خواهد یافت، زیرا کاهش تعرفه‌ های انرژی برای صنایع محلی فرصتی برای سرمایه ‌گذاری وجوه ذخیره ‌شده در خرید مواد خام فراهم می ‌کند. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد تقاضای داخلی برای میلگرد فولادی ممکن است در میان بازسازی قسمت های تخریب شده برخی شهرها به شدت افزایش یابد، که باعث افزایش بیشتر تقاضا برای قراضه فولادی خواهد شد.

بررسی قیمت قراضه فولادی در آمریکا در سال ۲۰۲۳

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند قیمت آهن قراضه در آمریکا در ابتدای فوریه به دلیل معاملات انجام شده در ماه فوریه به شدت افزایش یافت.
بررسی ها نشان می دهد در هفته ۲۷ ژانویه تا ۳ فوریه، قیمت قراضه فولادی در ساحل شرقی ایالات متحده به 403 تا ۴۰۹ دلار در هر تن رسیده است که نسبت به هفته قبل حدود ۱۵ دلار در هر تن یا ۳.۹ درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که افزایش قیمت ‌های صادراتی، شرایط آب و هوایی سخت و ادامه عرضه محدود و همچنین افزایش قیمت فولاد از قیمت قراضه فولادی در آمریکا حمایت کرده است.

بررسی قیمت قراضه فولادی در چین در سال ۲۰۲۳

به نقل از برخی تاجران، در چین نیز قیمت قراضه فولادی پس از تعطیلات به دلیل عرضه محدود افزایش یافت. در هفته ۳۰ ژانویه تا ۱۰ فوریه، قیمت قراضه فولادی در چین به ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول در چین حدود ۳۵ دلار در هر تن یا ۸.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند بازار قراضه فولادی چین همچنان تحت تأثیر تعطیلات قرار دارد، زیرا اکثر فعالان بازار تازه شروع به از سرگیری فعالیت در این هفته کرده اند. با این حال، اکثر کارخانه های EAF در دهه دوم فوریه راه اندازی می شوند، به این معنی که تقاضای واقعی برای قراضه فولادی هنوز افزایش نیافته است. به طور کلی، عرضه قراضه فولادی در آسیا در حال حاضر محدود است و از قیمت های منطقه حمایت می کند.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، مصرف جهانی قراضه فولادی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۲۴۸.۷۹ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با ۸.۴ درصد کاهش همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد روند منفی تقاضا برای قراضه فولادی با کاهش تولید جهانی فولاد حمایت شده است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند مصرف جهانی قراضه فولادی در تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ به ۶۲۰ میلیون تن افزایش یافت. همچنین بررسی ها نشان می دهد در طول سال ۲۰۲۱، سهم قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی به ۳۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که سهم قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد و در سال ۲۰۲۰ یعنی در اوج همه‌ گیری ویروس کووید ۱۹ حدود ۲۹ درصد بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.