جستجو

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران می گوید: در حال حاضر کارخانه‌های فولادی کشور با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.


علی محمدی اظهارداشت: کارخانه‌های فولادی کشور در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و این مساله به این دلیل است که زنجیره گسترش پیدا می‌کند اما به درستی این اتفاق رخ نمی‌دهد و باعث می‌شود تا واحدهای فولادی نتوانند با تمام توان و ظرفیت خود فعالیت کنند.

وی گفت: تنها مشکل گروه ملی کمبود سرمایه در گردش است که اگر بانک‌ها مساعدت و مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی کنند و تسهیلات لازم را ارائه دهند، گروه ملی می‌تواند کارخانه‌های بیشتر بسازد و با ظرفیت بیشتری تولید داشته باشد.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به برنامه تولید ۱۰۰ هزار تنی در اسفندماه عنوان کرد: اگر در تامین برق و گاز شرکت مشکلی پیش نیاید، در اسفندماه امسال ۱۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت. اگر این تولید محقق شود شرکت سود آور می‌شود و وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که مشکل سرمایه درگردش حل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای را در گروه ملی فولاد در برنامه داریم، تصریح کردذ: دو خط تولیدی در گروه ملی بیش از ۶۰ سال قدمت دارند که قطعا توان رقابت با شرکت‌ها و خطوط جدید را ندارد. با این شرایط، باید نسبت به احداث خطوط و کارخانه‌های جدید که توان رقابت پذیری بالایی دارند، اقدام شود. همچنین در گروه ملی ۳ خط تولید ۴۰ ساله و دو خط تولید با سن بالای ۱۸ سال فعالیت دارند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به فعالیت یک کارخانه فولادسازی ۴۳۰ هزار تنی در این شرکت، افزود: پس از ۱۰ سال قرار است فاز دوم فولادسازی گروه ملی فولاد اجرایی و تکمیل شود. براساس پیش‌بینی‌های شرکت مشاور، این طرح پس از ۹ ماه می‌تواند اجرایی شود.

محمدی با بیان اینکه مشکل گروه ملی تولید کم است و در فروش هیچ مشکلی ندارد، عنوان کرد: فاز دوم طرح فولادسازی ۴۳۰ هزار تنی است که با تکمیل آن، ۴۳۰ هزار تن دیگر به تولید واحد فولادسازی شرکت افزوده می‌شود و مجموع شمش تولیدی به ۸۶۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران اظهار کرد: در سال آینده به سمت احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی خواهیم رفت. مطالعات این طرح توسط مشاور در دست تکمیل است و امیدواریم بانک‌ها پای کار بیایند و سرمایه حدود ۳ هزار میلیارد تومانی مورد نیاز برای این طرح را تامین مالی کنند.

محمدی با بیان اینکه شرکت‌هایی مثل گروه ملی فولاد ایران اگر طرح توسعه‌ای نداشته باشند، قطعا عقب خواهند افتاد، تصریح کرد: همه مجوزهای زیست محیطی این طرح گرفته شده و با تامین منابع مالی و اجرای این طرح، جهش بزرگی در گروه ملی رخ خواهد داد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.