جستجو

فولادسازان ترکیه پس از زلزله فوریه، تولید را دوباره شروع کردند.


اکثر فولادسازان فعال در مناطق زلزله‌زده جنوب شرقی ترکیه به تازگی تولید خود را از سر گرفته‌اند.
در همین راستا، «ایکینسیلر» یکی از فولادسازان این کشور نیز تولید خود را با تمام ظرفیت شروع کرد. این شرکت به خاطر تخریب خطوط تولید به خاطر زلزله، در خط تولید خود مشکلات زیادی را شناسایی نموده بود که پس از تعریف اقدامات اصلاحی، عملیات اجرایی تعمیرات خود را آغاز کرد و پس از پایان این تعمیرات، این شرکت دیروز تولید خود را شروع کرد.
همچنین انتظار می‌رود که Isdemir، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد مبتنی بر کوره اکسیژن پایه ترکیه، در روزهای آینده به تولید بازگردد که برخی از مشکلات پس از زلزله نظیر افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی را در این کشور حل می‌کند.
اداره توسعه مسکن ترکیه در نظر دارد ظرف یک سال، ۳۵۰ هزار خانه را در ۱۱ شهر بسازد که این میزان از ساخت‌وساز به ۵ میلیون تن محصولات فولادی از جمله ۳ میلیون تن میلگرد، ۷۵۰ هزارتن مفتول و ۱.۲۵ میلیون تن ورق فلز نیاز دارد.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه قصد دارد این محصولات را توسط فولادسازان داخلی تأمین کند و بر همین مبنا دولت این کشور نیز با کنترل بازار، قیمت‌ها را در همین سطح نگه می‌دارد.
با این حال، با افزایش تقاضا برای میلگرد مورد نیاز در پروژه‌های بازسازی، این کشور شاهد افزایش قیمت بیلت و قراضه وارداتی در هفته‌های اخیر بوده است.
«ایکینسیلر» یکی از فولادسازان بزرگ ترکیه است که میلیون و ۲۵۰هزار تن فولاد را در سال تولید می‌کند.
ترکیه با تولید ۳۵.۱ میلیون تن فولاد در سال، طبق آخرین رتبه‌بندی انجمن جهانی فولاد، در جایگاه هشتم تولیدکنندگان بزرگ فولاد دنیا قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود به خاطر توقف تولید در روزهای گذشته به خاطر زلزله شدید در ترکیه، این کشور تا رتبه دهم در رده‌بندی سال آینده تنزل پیدا کند.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.