جستجو

قیمت آهن خام صادراتی روسیه در یک هفته اخیر به دلیل رکود بازار خرید، دوباره سقوط کرد.


قیمت آهن خام با درصد منگنز بالا، صادرات، فوب بندر اصلی دریای سیاه، CIS در بازه ۳۷۰ تا ۴۳۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت نسبت به هفته قبل است. این محصول قبلا در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۴۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
براساس گزارشات اخیر، معامله‌ای میان روسیه و ترکیه برای آهن خام با قیمت ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار به ازای هر تن cfr و ۳۷۰ تا ۳۸۰ دلار به ازای هر تن فوب انجام شد. این معامله در راستای برآورد فعالان بازار از سطح متعارف قیمتی بین ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن cfr ترکیه (معادل ۳۷۰ تا ۳۸۵ دلار به ازای هر تن فوب ) بود.
در همین حال، یک تاجر در این رابطه بیان کرد: بازار ترکیه به دلیل تعطیلات مربوط به عید سعید فطر، غیرفعال است، این درحالی است که نزدیکی انتخابات کشور، فعالیت خرید را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده است.
همچنین شنیده شده است که قیمت متعارف این محصول برای خریداران ایتالیا ۴۵۰ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن cfr (400-430 دلار به ازای هر تن فوب) است. تاجر ثانویه‌ای در این باره اظهار داشت: در بازار محصولات تخت فولادی اروپا قطعیتی وجود ندارد که روند صعودی تداوم یابد که همین موضوع باعث بدبینی خریداران آهن خام شده است.
بازار آهن خام ایتالیا نیز تحت تاثیر قیمت ۴۵۰ دلاری هر تن محموله وارداتی به کشور با شیوه معاملاتی cfr قرار گرفت. تاجر دیگری در این باره گفت: گفته می‌شود این محموله از مبدا هند باشد ولی درباره صحت این خبر تردیدهایی نیز وجود دارد. اگر قیمت ۴۵۰ دلار به ازای هر تن در بازار ظاهر شود، شرایط برای دستیابی به قیمت‌های بهتر دشوار خواهد شد.
براساس ارزیابی هفتگی، قیمت آهن خام، واردات، cfr ایتالیا در بازه ۴۵۰ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد، این درحالی است که این محصول در هفته گذشته بین ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
همچنین قیمت آهن خام با درصد پایین منگنز، صادرات، فوب بندر اصلی دریای بالتیک، CIS در بازه ۴۷۰ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد. در همین حال، بازه قیمتی این محصل در هفته قبل، ۵۰۰ تا ۵۲۰ دلار به ازای هر تن شنیده شده بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.