جستجو

قیمت کویل نورد گرم صادراتی روسیه در هفته منتهی به دوشنبه ۲۷ ژوئن به دلیل بازار ضعیف در ترکیه، مقصد کلیدی که در آن مواد با مبداء روسیه همچنان قابل مبادله است، دوباره کاهش یافت.

بازار کویل نورد گرم صادراتی روسیه در حال رکود

ارزیابی قیمت برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی fob دریای سیاه، در روز دوشنبه ۲۷ ژوئن ۵۷۰ – ۶۱۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۶۲۰ – ۶۴۰ دلار به ازای هر تن در هفته قبل، کاهش داشت.

در اوایل دوره گزارش شده، پیشنهادات کویل نورد گرم با مبداء روسیه در ترکیه با قیمت ۶۵۰ دلار در هر تن Cfr یا نزدیک به ۶۱۰ دلار در هر تن فوب شنیده شد. اگرچه طبق گزارش‌ها، پیشنهادات بعدی به ۶۲۰ دلار در هر تن cfr، معادل ۵۸۰ دلار در هر تن فوب کاهش یافت.

یک معامله‌گر سطح بازار را حتی پایین‌تر تخمین زد ( ۶۱۰ – ۶۲۰ دلار به ازای هر تن cfr یا حدود ۵۷۰ – ۵۸۰ دلار در هر تن فوب).

کاهش ۲۵ درصدی مصرف فولاد روسیه

یک تاجر از ترکیه گفت:

«روسیه بازار اصلی خود – اتحادیه اروپا – را از دست داد و اکنون باید بیشتر به ترکیه بفروشد، جایی که تقاضا به خودی خود خوب نیست و [قیمت‌] قراضه در حال کاهش است».

همین منبع خبری با بیان اینکه بازار داخلی روسیه به دلیل تحریم ها دچار مشکل شده است، گفت:

کاهش ۲۵ درصدی مصرف پیش بینی می شود. این بدان معناست که قیمت های صادراتی روسیه را نمی توان به راحتی از قیمت های داخلی متمایز کرد.

ارزیابی قیمت کویل نورد سرد فولادی صادراتی fob دریای سیاه، در ۲۷ ژوئن ۶۸۰ – ۷۲۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۷۳۰ – ۷۵۰ دلار در هر تن در هفته قبل مطابق با روند بازار کویل نورد گرم، کاهش یافت.

ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ برای ورق سنگین فولادی، ۸ تا ۵۰ میلی‌متری صادراتی فوب دریای سیاه، در روز دوشنبه ۵۷۰ تا ۶۱۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار به ازای هر تن در هفته گذشته کاهش داشت، که مطابق با روند بازار کویل نورد گرم بود.

بازار اسلب روسیه در آرامش

بازار اسلب روسیه در هفته منتهی به ۲۷ ژوئن آرام بود و در حالی که قیمت‌های فولاد تخت به کاهش خود ادامه می داد، هم خریداران و هم فروشندگان نظاره گر بودند.

یک منبع ترکیه ای گفت:

بدون ارائه تخمینی از قیمت قابل اجرا، نشانه هایی از پیشنهاد یک تامین کننده روسی وجود دارد، با این حال، ۵۷۰ دلار به ازای هر تن cfr، که معادل حدود ۵۳۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.

یک منبع تولید کننده روسی قیمت قابل اجرا بر اساس cfr در ترکیه را در محدوده “متوسط ​​تا پایین ۵۰۰ دلار در هر تن” تخمین زد، اما افزود که فعالیت تجاری همچنان در حال توقف است.

ارزیابی قیمت هفتگی برای اسلب فولادی صادراتی fob دریای سیاه، در ۲۷ ژوئن ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافت و به ۵۱۰ – ۵۳۰ دلار در هر تن رسید.

در منطقه آسیا، فعالیت های تجاری نیز با وجود تخفیف های قابل توجهی که توسط تامین کنندگان روسی ارائه شده بود، متوقف شد.

در چین، پیشنهادات در پایان هفته با قیمت ۵۳۰ دلار در هر تن Cfr در مقایسه با ۵۷۰ دلار در هر تن در هفته قبل شنیده شد.

در تایوان، طبق گزارشات، مواد روسی با قیمت ۵۷۰ دلار در هر تن cfr در دسترس بود، در مقابل پیشنهادات ۵۵۰ دلاری در هر تن.

منبع: آرتان پرس/ متال بولتن

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.