جستجو

با توجه به بررسی های انجام شده، مشخص شد که میزان تقاضای جهانی قراضه فولادی در سال ۲۰۳۰ افزایش یافته و به ۷۷۸ میلیون تن خواهد رسید.


در سال ۲۰۳۰ تقاضای جهانی برای قراضه فولادی به ۷۷۸ میلیون تن خواهد رسید که ۱۵.۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. فعالان بازار اعلام کردند مصرف جهانی قراضه فولادی و همچنین تقاضا برای مواد اولیه با کیفیت در سال ۲۰۳۰ رشد خواهد کرد. به نقل از چندین منبع خبری، محققان پیش‌ بینی می ‌کنند که مصرف جهانی قراضه فولادی و همچنین تقاضا برای محصولات فولادی با کیفیت بالا به رشد خود ادامه خواهد داد.

بررسی ها نشان می دهد فولادسازان در حال حاضر برنامه های توسعه خود را بر ساخت کوره های قوس الکتریکی متمرکز کرده اند، در حالی که مصرف کنندگان عمده مانند چین استانداردهای کیفیت مواد خام وارداتی را تشدید می کنند.

در این میان معامله گران گزارش دادند در سال ۲۰۵۰، تقاضا برای قراضه فولادی می تواند به ۹۶۴ میلیون تن برسد. باید توجه داشت این مورد ضرب الاجلی است که توسط چندین تولید کننده جهانی فولاد برای دستیابی به اهداف انتشار کربن صفر تعیین شده است.

بررسی بازار قراضه فولادی چین

به نقل از برخی تاجران، میزان عرضه قراضه فولادی داخلی در چین ۹۹.۸ درصد است، بنابراین خرید های محلی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد در آینده کافی خواهد بود. با این حال باید توجه داشت که واردات مواد اولیه با کیفیت بالا به ویژه انواع سنگین برای کشور مهم خواهد بود. با این حال، چین در حال حاضر به دلیل قیمت پایین قراضه فولادی و ضعیف بودن بخش املاک و مستغلات با کمبود قراضه فولادی مواجه است.

با توجه به کاهش احتمالی عرضه فولادی فولادی در آگوست ۲۰۲۳ ، کمبود ذخایر قراضه فولادی در چین ممکن است تا ۲.۱ میلیون تن افزایش یابد. بررسی ها نشان می دهد در ژوئیه ۲۰۲۳، عرضه قراضه فولادی در چین ۱۲.۲۵ میلیون تن و تقاضا برای این محصول ۱۳.۶ میلیون تن بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند بر اساس پیش بینی های انجام شده، اگرچه تقاضا برای این ماده اولیه در ماه آگوست تغییری نخواهد کرد، اما عرضه به ۱۱.۵ میلیون تن کاهش یافته است.

پیش بینی بازار قراضه فولادی در ژاپن

تحلیل گران بازار انتظار دارند که ژاپن که پیشروترین تامین کننده قراضه فولادی در آسیا است، نیاز خود به این ماده خام را افزایش دهد. فعالان بازار پیش بینی می کنند که تقاضای داخلی برای قراضه فولادی در کشور ژاپن در سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳۲ میلیون تن برسد که نشان دهنده افزایش ۱۹.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است. باید توجه داشت که مازاد قراضه فولادی در ژاپن ممکن است در در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ حدود ۵.۱۸ میلیون تن کاهش یابد. با توجه به بررسی های انجام شده، مازاد قراضه فولادی در ژاپن معمولاً به کشورهای دیگر صادر می شود.

بررسی بازار قراضه فولادی کره جنوبی

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند کاهش در دسترس بودن قراضه فولادی در ژاپن مشکلات عرضه را برای تولید کنندگان بزرگ فولاد به ویژه در کره جنوبی ایجاد می کند. باید توجه داشت که کشور کره جنوبی سالانه حدود ۴ میلیون تن قراضه فولادی را وارد می کند.

به نقل از برخی منابع خبری، تقاضا برای قراضه فولادی در کشور کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت، زیرا شرکت های فولادی محلی از جمله POSCO و Hyundai Steel قصد دارند کوره های قوس الکتریکی جدید نصب کنند. محققان هشدار می دهند با توجه به اینکه کره جنوبی در تلاش برای افزایش خودکفایی در قراضه فولادی است، این کشور باید به سرعت یک پایگاه پایدار برای خرید خود ایجاد کند.

در مورد POSCO، بخش بازرگانی POSCO International قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک سیستم جمع آوری قراضه فولادی داخلی ایجاد کند که بتواند سالانه ۵۰۰۰۰۰ تن مواد خام را تامین کند.

پیش بینی بازار قراضه فولادی در اتحادیه اروپا

همچنین برخی منابع خبری اعلام کردند، اتحادیه اروپا می تواند در کمتر از پنج سال از صادرکننده به وارد کننده قراضه فولادی تبدیل شود، زیرا فولادسازان در سراسر جهان به کوره های قوس الکتریکی (EAF) روی می آورند، بنابراین رقابت برای این ماده خام افزایش می یابد. بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر، این کشور سالانه حدود ۱۸ میلیون تن قراضه فولادی صادر کرده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.